Co Ty wiesz o sprzedaży?

Aktualizacja: sty 8


"Kto nie analizuje dawnych błędów, prędzej czy później je powtórzy." Jordan Belfort

Jeżeli walczysz o zwiększenie zysków, ale pod koniec miesiąca znowu się okazuje, że ledwo udało Ci się osiągnąć wyznaczony cel koniecznie zapoznaj się z treścią tego artykułu.


Firmy, które chcą osiągać coraz to wyższe cele sprzedażowe, potrzebują zaprojektować proces sprzedaży, w którym odpowiedzialność za pozyskanie klienta jest współdzielona od leada do finalizacji transakcji. Wyzwanie to sprawia, że niezbędne jest precyzyjne poukładanie działań, które będą skuteczne i efektywne zarazem. Nie wystarczy pozyskać leada i czekać, aż klient sam doprosi się o ofertę albo przypomni po jej wysłaniu.

O tym jak ważny jest follow up pisałam już poprzednio, link znajdziecie tutaj.

Nawet jeśli masz w sobie duszę sprzedawcy i wiesz, że proces sprzedażowy powinien składać się z kilku kroków to często zapominasz o najważniejszym.

Jeśli nie komunikujesz się językiem korzyści to czym tak naprawdę chcesz zainteresować klienta?

Czy jako osoba zarządzająca wiesz w jaki sposób handlowcy prezentują ofertę? Czy wiesz jakie działania podejmują?

Poniżej kilka wskazówek sprzedażowych:


  • Na co dzień wspieram firmy w zwiększaniu efektywności sprzedażowej. Często prezentuję klientom nasze usługi i wiem, że poza kompetencjami, muszę ich zarazić pewnością i przekonaniem, że faktycznie możemy im pomóc osiągnąć oczekiwany cel. Jako sprzedawca powinieneś nie tylko doskonale znać swój produkt, ale również być entuzjastycznie do niego nastawiony. Zrób więc wszystko, żeby entuzjazm udzielił się również Twoim klientom.

  • Nie ma nic gorszego niż rozmowa, która prowadzi donikąd dlatego staraj się określić cel kontaktu i zdefiniować sposób, w jaki rozwiążesz problem. Pamiętaj, że zaangażowanie potencjalnego klienta w rozmowę to pierwszy krok na drodze do zamknięcia sprzedaży. Postaraj się zadawać pytania, na które klient będzie mógł udzielić dłuższej odpowiedzi. To pomoże Ci zbudować relacje, wciągnąć klienta w rozmowę i poznać jego potrzeby.

  • Częstym błędem popełnianym w sprzedaży jest zapominanie o kliencie po przesłaniu oferty oraz przekonanie, że maile przypominające to spam. Większość handlowców poddaje się już po 2 kontakcie! Szukaj pretekstu do kontaktu, dobrym pomysłem będzie studium przypadku, artykuł czy referencja.

  • Komunikowanie oferty w sposób mało atrakcyjny, zarówno graficznie jak i merytorycznie to kolejny jak się okazuje duży problem. Warto wypracować standardy i różne schematy komunikacji z Klientami by mierzyć ich efektywność metodą testów A/B.

  • Obsługa leadów zbyt późno sprawia, że część szans sprzedażowych ucieka tracąc zainteresowanie. Żelazną zasadą są 3 dni jako czas maksymalny do podjęcia kontaktu.

  • Określenie celów, ról i sposobów pracy. Jeżeli sprzedawcy nie mają określonych celów sprzedażowych, nie można określić prawdopodobieństwa sukcesu realizacji zadań.

  • Nie bądź sztampowy! Podczas spotkań z klientami nigdy nie bazuję na prezentacji power point, raczej improwizuje i szukam wspólnych tematów do rozmowy. Staram się przede wszystkim nawiązać relacje i prawie każde spotkanie to współpraca na dłużej. Aby odnieść sukces, musisz umieć sprzedać siebie i swoją pracę.

  • Nie trzeba przepowiadać przyszłości, żeby wiedzieć, że leży ona w automatyzacji oraz, że jest to niezbędny kierunek, jeśli chcemy się rozwijać i skalować swój biznes. Właściwie skonfigurowane narzędzie realizuje każdego dnia o wiele więcej procesów niż nawet najszybszy i najwydajniejszy pracownik.


Mam nadzieję, że ta lista pomoże Ci efektywniej sprzedawać.

KONTAKT

Dane rejestracyjne:
Skontaktuj się:
Adres biura:

SALESHACKERS Sp. z o.o

ul. Świętokrzyska 30 lok. 63

00-116 Warszawa
KRS: 0000764614

NIP: 5252775861

REGON: 3821983220

al. Jerozolimskie 100

00-807 Warszawa

Equator IV, 10 piętro